Alles voor een goede nachtrust

bed

Het is belangrijk dat je voor het slapen gaan al een beetje ontspannen bent. Wanneer je nog met teveel zaken in je hoofd rondloopt wordt het moeilijk om in slaap te komen. Natuurlijk zijn er genoeg slaappillen te krijgen, maar die helpen niet altijd hierbij. Het is daarom altijd verstandig om een goed matras en bed te kopen. Daarnaast zou je ook kunnen kiezen voor een ontspannende activiteit voor het slapen gaan. Dit zorgt ervoor dat je goed in slaap kunt komen!

Een goed bed kiezen om op te slapen

Het is van belang dat je een goed matras bed nodig hebt om te kunnen slapen. De Futon bedden bieden stabiliteit en gaan daardoor ook lang mee. De kans dat je bed op korte termijn begint met kraken is daardoor klein. Als je een Futon bed wilt aanschaffen, dan is het ook zeer aan te raden om te kijken naar welke Futon matrassen hier het best bij passen. Doordat de Futon matras een meerlaags systeem is, kan iedereen hier wel de juiste ligging in vinden. Een Futon bed is een Japans bed met een Scandinavische design wat daardoor ook nog eens rust uitstraalt. Het is altijd belangrijk dat je slaapkamer zo rustig mogelijk houdt en het een plek is waar jij je kunt ontspannen. Ze zeggen ook wel is dat het belangrijk is om je slaapkamer te ontspullen. Wanneer je hier minder spullen hebt staan maar toch een rustige en persoonlijke sfeer creëert, zul je beter slapen. 

Stappenplan voor het slapen

Om de biologische klok goed af te richten, is het verstandig om op een zonnige dag in de middag even buiten te zijn. Zo weet je lichaam geest dat ze wakker moeten blijven en zullen zal je later op de dag vermoeid raken. Het is ook verstandig om 10.000 stappen of meer op een dag te lopen. Zo raak je alle energie kwijt en ben je ‘s avonds ook echt moe. Zorg overdag voor voldoende frisse lucht in de slaapkamer. Op deze manier krijg je zweet of muffe luchtjes uit de kamer. Een goede lucht zorgt voor een betere nachtrust en ook minder snurken. In de avond kun je het beste de voedselinname beperken. Zo kan je buik rustig alles verwerken voordat je naar bed gaat.

Dit moet je absoluut niet doen

Het is ook verstandig om de inname van cafeïne te beperken tot het minimale. Dit is een stof die lang doorwerkt en dit wil je in de avond niet meer in je lichaam hebben. Veel mensen liggen te woelen vanwege het feit dat ze koffie of thee hebben gedronken. Tevens is het ook niet aan te raden om ‘s avonds veel te snoepen. Een volle maag is namelijk nog steeds aan het werk en hier kun je dan ook lang van wakker liggen. Je kunt beter yoghurt eten voor het slapen gaan in plaats van een zak chips. Want yoghurt bevordert juist een goede nachtrust en vult in de meeste gevallen het lege gat in de maag op zodat je niet met honger naar bed gaat.